Van alles en nog wat :)

13 december 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

Dit weekend heb ik Janine mogen ontvangen! Het was een bijzonder kort bezoek... Ze kwam vrijdagochtend aan in Newcastle, maar ik was pas om 5 uur klaar met werken dus we zagen elkaar pas na mijn werk, en zaterdagavond ging ze alweer terug. Uiteraard heeft het ook de hele zaterdag geregend (behalve toen we lekker droog in het restaurant zaten natuurlijk), maar we hebben ons niet laten kennen hoor. Vrijdagavond hebben we een rondje gelopen door het centrum om de kerstlichtjes te bewonderen, en zijn we ook even naar de Lion bridge gegaan (een smalle brug waar je een heel mooi uitzicht hebt op het kasteel). Vanuit daar kun je de sterren ook heel helder en mooi zien, omdat er geen lantaarnpalen staan en er heeeeel zelden auto's voorbij komen. We hebben zelfs twee vallende sterren gezien :) Zaterdag heb ik Janine de highlights van Alnwick laten zien (ook al had ze die schijnbaar allemaal al gezien, behalve het Treehouse). Uiteraard ook lekker gegeten! Voor lunch zijn we naar een leuke tearoom gegaan en 's avonds hebben we bij de Dirty Bottles gegeten. Nom nom nom :) Ik moest er wel om lachen dat ik en Janine precies zo zijn als ik en Jasper als we samen eten: ik pik de groentjes en gezonde dingen van de ander, en de ander pikt de ongezonde dingen en vleesjes van mij. Het was in ieder geval heel leuk om elkaar na bijna een jaar weer eens te zien (2 buitenlandse stages die elkaar op de dag af opvolgen) en bij te kletsen.

Vanavond heb ik plannen met een groepje vriendinnen van hier om bij te kletsen onder het genot van mulled wine en "a few nibbles" (klinkt zo leuk hoe zij dat zeggen). Dan is het nog een weekje werken en dan heb ik lekker een hele week vakantie! Dit wordt sowieso best een leuke week op mijn werk: donderdag doen we Secret Santa (een soort surprise maar dan met alleen een cadeau) en vrijdag is de Christmas Party in Alnwick Castle! Ik moet dan alleen niet zo veel drinken als de Engelsen schijnbaar doen, want zaterdagochtend moet ik er veeeeel te vroeg uit voor Edinburgh (de bus vertrekt volgens mij rond 7).

En om in de kerstsfeer af te sluiten heb ik hier een paar HILARISCHE (not) puns die in mijn Malteser adventskalender stonden:

What says 'Oh-oh-oh'? Santa walking backwards!

What do Santa's little helpers learn at school? The elfabet!

What do you get if you cross Santa with a duck? A Christmas quacker!

Who hides in the bakery at Christmas? A mince spy!

How do snowmen get around? They ride an icicle! (Deze vind ik daadwerkelijk grappig hihi)

Ik wil jullie allemaal alvast hele fijne, gezellige en warme kerstdagen toewensen! Heel veel liefs vanuit het koude Engeland

1. Opa en Henriëtte:
    13 december 2015
    Jeetje, een superleuke ervaring, een volle dag bijkletsen met een van je Nederlandse vriendinnen, niet? Veel lol zeker?
    Ja Floor, we gaan stiekempjes weer naar het einde van 2015, het jaar dat jij heel lang in je herinnering zult hebben als "het jaar van de stage in Alnwick", dat een prachtige afsluiting van dit jaar is en ook een mooi begin voor 2016. Het zit er zoooooo op! Wedden?
    Veel succes met alles wat je doet Floor en geniet van de komende week en van de gezellige Christmas-voorbereidingen! Dikke kus.
  2. Patty:
    13 december 2015
    Kort maar krachtig! Het was vast heerlijk om honderduit Nederlands te kunnen kwebbelen met Janine (dat wist ik al maar toch leuk om het hier even te noemen hihi).
    Jouw tijd vliegt voorbij, beetje werken, weekje vakantie met Jasper, paar dagen werken, dan kom ik je een aantal dagen bezighouden en dan nog maar een kleine twee weken!
    Geniet ervan en tot laterrrr :) :) :)
  3. Pap:
    14 december 2015
    hi meis.

Weer een mooi verhaal van jou. Wat heb je toch al veel gezien en meegemaakt daar. Heel veel plezier met de kerstactiviteiten en succes met het weing drinken op de christmas party. Zal niet meeevallen met die Engelsen.

Groetjes van Pap en Liesbeth
  4. Karin:
    14 december 2015
    Gewoon flink doorhalen en je roes uitslapen in de bus ( wel zorgen dat je net nuchter genoeg bent om in de goede bus te stappen! ) Veel plezier in ieder geval!!