Edinburgh

28 december 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

Hoi allemaal! Hopelijk hebben jullie hele fijne en gezellige kerstdagen gehad :) Ik in ieder geval wel. Ik ben gisteren teruggekomen van een weekje Edinburgh met Jasper, en we hebben het weer veel te leuk gehad. Edinburgh is echt een hele mooie stad met mooie gebouwen en er is met kerst allerlei leuks te doen (drie kerstmarkten!!! drie!!!). Het was in ieder geval heel fijn om lekker rustig aan te kunnen doen en niet de dagen vol te moeten proppen omdat we maar een weekendje samen hadden. Het hotel was ook erg fijn! Iets buiten het centrum, maar de tram stopt recht voor de deur en komt elke paar minuten. Eerst werden we met een invalidenkamer opgezadeld (oké, misschien zei ik heel enthousiast ja toen ik hoorde dat de kamer een stuk groter was, maar toen we het stoeltje in de douche zagen vonden we het een iets minder leuk plan), maar onze tweede kamer had een discodouche dus toen kon het al niet meer mis. Ja een discodouche ja!!!!

We hebben echt van alles gedaan in Edinburgh: kerstmarkten bezoeken, lekker uiteten gaan (nee echt?), bioscoop, Scottish Whisky Experience, dierentuin, shoppen en een gigantische GIGANTISCHE berg beklimmen om op Arthur's seat te kunnen zitten. :) Dat vonden we allebei zelfs de leukste activiteit! Ik had alleen iets beter moeten nadenken over mijn schoenenkeuze (laarsjes zijn niet geschikt). Het was een hele klim, ik denk dat we ongeveer 3 uur bezig zijn geweest, maar de uitzichten waren echt geweldig. Het was ook nog eens een hele mooie dag met zonneschijn en zelfs een regenboog. Hoe hoger we kwamen, hoe harder het ging waaien en toen we bovenop stonden was het bijna onmogelijk om te blijven staan zonder iets vast te pakken. Ik heb Jasper maar stevig vastgepakt :) We zijn ook naar Camera Obscura geweest, met een hele leuke verzameling aan o.a. optische illusies. Dat is pas een leuke plek om foto's te maken! Ons kerstmaal hebben we traditioneel genuttigd in een Indiaas restaurant, want waarom ook niet.

Na een lange reis voor Jasper en een relatief korte reis voor mij waren we allebei weer 'thuis', en nu is het nog precies 3 weken tot ik écht weer thuis ben. Maar eerst nog een minivakantie met mama van komende woensdag tot dinsdag!

Ik wens jullie alvast een hele fijne jaarwisseling en het allerbeste voor 2016. Voor mij was 2015 een heel mooi (en angstaanjagend) jaar, en ik hoop dat jullie ook een topjaar hebben gehad! Proost!!

1. Jasper:
    JEEEEEEJ DISCOOODOUCHE!!!!!!
  2. Syl:
    28 december 2015
    Foto's graag van die discodouche!
    ik ben ook ooit in Edinburgh geweest, maar blijkbaar moet ik terug want Arthur's seat heb ik niet gezien :-( .
    Heel veel plezier met Pat en maak er een superleuke jaarwisseling van!
    Tot snel!
    Liefs, Syl xxx
  3. Patty:
    28 december 2015
    Wat een leuk verhaal over Edinburgh. Wat een mooie (bijna) afsluiter van deze vijf maanden stage die jou zo hebben doen groeien. Je hebt geen idee hoe trots ik op je ben :)
    Wat een mooie foto's! Dat dit een goede vakantie was straalt er echt van af, toppie!
    Nog twee nachtjes slapen en dan kom ik aanvliegen. Heb er zin in!!

mam xxx
  4. Opa en Henriëtte:
    28 december 2015
    Alwéér zo'n gezellig spontaan verhaal! Eerst een weekje met Jasper, en dan weer een paar dagen met je moeder.....! Tjonge, dat is toch allemaal geweldig! Daarna nog een paar weken en je stage loopt alweer ten einde. Ging het voor jou ook zo snel?
    Wij wensen jou een oergezellige oudjaarsavond toe en vanaf vrijdag óp naar een fantastisch 2016 !! Blijf gezond, en blijf gelukkig, ook in het nieuwe jaar! Geniet ervan Floor!!
  5. Karin:
    29 december 2015
    Prachtige foto's weer, en een mooi verhaal. We vinden het wel hoog tijd worden dat je weer thuis komt hoor!
    Fijne laatste loodjes en tot gauw!

Groetjes Karin
  6. Pap:
    29 december 2015
    Wat een mooie foto's. Volgens mij hebben jullie echt een droomvakantie gehad. Ik hoor het zo wel van je. Nog even meis en dan kom je al weer naar huis. Je hebt het fantastisch gedaan en ik denk dat je hier je leven lang plezier van zult hebben.

pap xxxx
  7. Ank:
    31 december 2015
    Wow, dat klinkt goed! Ik heb met kerst gewerkt, maar ik denk dat ik me volgend jaar terugtrek in Edinburg!
    Veel plezier met mams en een fijne jaarwisseling>
  8. Oma Alda:
    31 december 2015
    Fijn dat je zo geniet.
    Een mooie jaarwisseling en veel plezier met Pat. Ik kijk er naar uit om je weer te zien.