Lumiere festival

15 november 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

Dit weekend is ietsje anders gegaan dan de bedoeling was! Papa en Liesbeth zouden eigenlijk een weekendje hierheen komen met de ferry, maar met code geel is het geen pretje om 15 uur op de boot te zitten... Erg jammer, maar niks aan te doen. Er zat in ieder geval één pluspunt aan: nu kon ik wel naar het Lumiere light festival in Durham! Lumiere is eigenlijk precies hetzelfde als Glow: verschillende gebouwen die verlicht zijn of mooie lichtshows hebben en mooie kunstwerken door de hele stad heen (alleen Durham heeft kastelen en prachtige oude gebouwen, dus misschien is het daar nog net een stukje mooier). Ik was heel blij dat ik daar naartoe kon, omdat ik er wel een beetje van baalde dat ik Glow dit jaar moest missen. Toevallig viel het ook precies in dezelfde week (of misschien niet zo toevallig?). Een collega van mij wilde er ook naartoe, maar het zag er niet naar uit dat het nog ging lukken... Durham ligt onder Newcastle, dus dat komt neer op een reis van ongeveer 1,5 tot 2 uur. De bussen en treinen hier stoppen al belachelijk vroeg met rijden, dus dat was nog best lastig te regelen. Uiteindelijk was een andere collega, die ook ging met zijn vriendin, zo lief om ons mee te nemen en thuis af te zetten! Het was echt een hele mooie show. Volgens de recensies was het hoogtepunt "the whale", een show boven het water met een walvis, veel licht- en geluideffecten en veel rook. Dat was zeker indrukwekkend, maar ik vond de lichtshow op de kathedraal het mooist (daar heb ik ook de meeste foto's gemaakt). Een erg leuke avond en ook heel gezellig!

Op mijn werk is het deze week voor het eerst sinds ik er ben heel rustig geweest. We hadden allemaal bijna geen werk; ik heb dinsdag en woensdag ongeveer 5% van mijn dag gewerkt (als het niet minder was), en de rest van de tijd heb ik aan mijn stageverslag gewerkt. Ik heb nu al 23 pagina's geschreven, dat zegt genoeg. Gelukkig was het vrijdag weer wat drukker, en ik denk dat er volgende week ook weer wat meer te doen is. Volgende week komt mijn stagebegeleider van de opleiding op stagebezoek bij het bedrijf. Best wel spannend, en het zal vast vreemd zijn om hem daar te zien. Gelukkig weet ik al dat ze op mijn stage dik tevreden zijn over mijn werk, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken!

Door het schrijven van mijn stageverslag ben ik wel een beetje geconfronteerd met het een en ander. Het werd voor mij duidelijk dat ik in het begin veel meer mijn best deed om alles uit mijn stage te halen dan de laatste weken. Ik ben nu wat meer op de centjes aan het letten, zodat ik tijdens de weekendjes weg geld heb voor leuke dingen en lekker uiteten gaan. Dat heeft wel als gevolg dat ik veel minder geniet van de weekenden, en daardoor veel meer uitkijk naar als ik weer naar huis kan. Eigenlijk deed ik de laatste weken niks bijzonders meer, omdat het telkens grijs was en regende en ik het gevoel had dat ik alles al had gezien wat ik vooraf voor ogen had. Dat is ook wel een beetje zo, maar er zijn altijd nog nieuwe plekken te ontdekken. Zoals Durham! :)

Volgend weekend staat er in ieder geval al het een en ander op de planning, dus dat komt helemaal goed.

Veel liefs aan iedereen die dit leest!

1. Opa en Henriëtte:
    Dag lieve Floor,

Jammer zeg dat je je vader en Liesbeth dit weekend niet kon ontvangen. Jij én zij hadden zich er enorm op verheugd! Misschien komt er nog een nieuw moment, voordat jij weer naar Nederland komt? Ik hoop het zeer.
    Wij waren ook naar de Glow, maar door de enorme drukte zijn we maar wat vroeger naar huis toe gegaan. Stapvoets ging het, 100 m. in een kwartier, benauwd tussen zo'n mensenmassa, enz. Zo was er geen lol aan! Waarschijnlijk heb jij meer genoten dan wij.
    Wat fijn dat men zo tevreden is over jou. Als je stage-begeleider bij je is geweest, dan is de periode Engeland gauw voorbij, en dan heb jij een groot aantal leuke ervaringen in je rugzak, die niemand jou meer afpakt! Is dat niet geweldig?

Wij wensen je weer een goede week toe en tot de volgende blog, Dikke kus van ons!
  2. Patty:
    15 november 2015
    Erg jammer dat pap en Liesbeth niet konden komen. Je realiseert het je ook niet dat het weer roet in het eten kan gooien als je de boot reserveert. Op mijn heenreis was de zee ook wat onrustig en dat voel je goed op de boot!
    Gelukkig is er Skype, zodat je je papaatje toch kunt zien en spreken...
    Het licht festival kunnen zien is dan toch een geluk bij een ongeluk, een pleister op de wonde, een voordeel bij het nadeel. Leuke foto's :)
  3. Ank:
    15 november 2015
    Je hebt er toch wel een leuk weekend van gemaakt. Mooie foto's van Lumiere!
  4. Pap:
    15 november 2015
    Hi meis. Het ziet er gewoon nog mooier uit dan glow.Prachtige foto's! In zo'n omgeving is dat toch net was spectaculairder. The big box is on it's way.

xxxx pap
  5. Karin:
    15 november 2015
    Alweer een mooi verslag van een mooie belevenis! Leuk om te lezen.
    Je doet het super!
    Groetjes, ook van Noppes (die jou echt nog wel kent straks)
  6. Martin:
    21 november 2015
    Hoi Floor,
    Je maakt het toch maar mee daar in dat grijze land. Leuk voor jou dat ze daar ook een Glow look a like hebben. Goed van je dat je herkend niet meer het maximale uit je stage te halen. Ik zeg doe er wat aan nu kan het nog. Op centjes letten is natuurlijk goed maar nu wat meer uitgeven en later weer terug sparen is ook een optie. Zo finacieren de studenten hun studie toch? Nou veel plezier volgende week met name het weekend en dan op naar de kerst en dan is het nog een keer met je ogen knipperen en heb je je quest volbracht. Ik ben trots op jou!
  7. Oma Alda:
    24 november 2015
    Lieve Floor,
    Ik ben trots op jou en zie uit naar je volgende verhaal. Het is leuk om te lezen en zo maak ik ook nog wat mee ;)
    Dank je wel voor het kaartje wat je hebt gestuurd.
    Ik denk veel aan jou. XXX Oma Alda