LONDON BABY :D

3 november 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

Ik heb eindelijk Londen eens kunnen zien!!! En het was nog veel mooier dan ik had verwacht. :) Ik ben helemaal verliefd geworden op het stukje Thames met de Big Ben en de London Eye (zoals misschien wel aan de foto's te merken is...)!

Donderdag ben ik (na een busreis van 1,5 uur en een treinreis van 3 uur en 15 min) aangekomen op Kings Cross Station in Londen. Vanuit daar was het ongeveer 10 minuutjes lopen naar ons hostel. Dat was wel fijn, want het was al 10:30 was toen ik aankwam en ik moest in het donker de weg zoeken tussen de mensenmassa. Jasper werd een half uurtje later met de taxi afgezet. Onze kamer was best klein (waar ik niet echt bij had stilgestaan omdat ik nog nooit in een hostel was geweest) en de douche en wc waren ook niet ideaal maarja... wat wil je voor die prijs in het centrum van Londen! We waren allang blij dat we elkaar weer zagen!!! :)

Vrijdag en zaterdag zijn we rond de stad gegaan met de hop-on-hop-off bus en uitgestapt op alle plekken die ons leuk leken. Bij ons buskaartje zat ook een boottocht vanuit de Tower of Londen naar Westminster Pier (bij mijn grote vriend Big Ben). Dat was een hele leuke manier om de stad te zien vanuit een ander perspectief! Het was echt ontzettend indrukwekkend om daar rond te lopen, want overal waar je kijkt zie je weer een ander iconisch gebouw (daar heb je Big Ben, London Eye, House of Parliament en Westminster Abbey allemaal bij elkaar zitten). We zijn ook bij de koningin op bezoek geweest in Buckingham Palace (helaas geen changing of the guards mee kunnen pikken). O ja en het allerbelangrijkste: ik ben op perron 9 3/4 geweest!!! Yay :D

Verder natuurlijk heeeeeeeeeeel veel geknuffeld en gekletst en mijn Jasper-batterij weer opgeladen (die gaat verrassend snel ook weer leeg). We hebben ook lekker gedronken en gegeten en veel nieuwe of typisch Engelse dingen uitgeprobeerd: cream soda float (lekker gezond weer), fish & chips, steak & ale pie, scones, cider - en nu hou ik op met opnoemen, anders wil straks niemand mijn blog meer lezen.

Zondag hebben we niet veel bijzonders meer gedaan, omdat we rond 2 uur alweer richting het station moesten. We zijn nog even naar de British Library geweest, die echt gigantisch is en een mooie verzameling oude werken heeft. Daarna moest ik mijn moppie weer op de trein zetten en de tijd doden tot ook mijn trein vertrok. De terugweg was iets anders dan de heenweg: ik zat tussenin de rugbysupporters die naar de wedstrijd waren geweest, en die de terugreis een goede kans vonden om nog even samen te zuipen (na 4 flessen wijn ben ik opgehouden met tellen) en eten (heel de tafel vol met ALLES wat je maar kan bedenken). Je kan zeggen wat je wil maar ze waren wel gezellig!

Hopelijk gaat het met iedereen thuis ook goed. Veel groetjes!!!

PS: ik ben vandaag op 49.67% van mijn stage, dus morgen mogen jullie mij allemaal feliciteren :D

1. Ank:
    3 november 2015
    Dan ben ik de eerste om je te feliciteren.....gefeliciteerd Floor! Alweer op de helft van je stage, wat vliegt de tijd. En gelukkig kun je met goede recepten thuis ook al die lekkere dingen maken :)
  2. Opa en Henriëtte:
    3 november 2015
    Lieve Floor, wat maak jij toch gezellige dingen mee! Ja, Londen is geweldig, bijna éven fantastisch als de nabijheid van jouw lief. Wij vinden het erg fijn voor jullie tweetjes dat jullie elkaar nu weer gezien hebben en dat jullie weer zo genoten hebben, doet ons goed!.
    Ziezo, de eerste helft zit er op, en vanaf morgen is het "aftellen geblazen". We wensen je voor de zoveelste keer heel veel succes toe. Zorg goed voor jezelf, hè?
    Dikke kus van ons.
  3. Patty:
    4 november 2015
    mooi, mooi, mooi, mooi, en mooi! Wat een mooie stad en wat hebben jullie weer veel gedaan.
    Gaan wij ook een keer? Jij weet nu de weg :):):)
  4. Karin:
    4 november 2015
    Nog 73 nachtjes? Of 72 intussen.
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad en mooi om jullie (en vooral Jasper) zo ontspannen te zien op de foto's. Dat mis ik wel een beetje hoor nu jij hier niet bent...., volgend jaar gaan wij een dagje naar Londen tijdens onze vakantie. Ik heb er dank zij jouw foto's nog meer zin in
  5. Pap:
    4 november 2015
    hi meis, Wat doe je het toch goed! Zo te horen hebben jullie perfect weekend Londen gehad. Mooi zo. We zijn je live over 1 1/2 week in Alnwick. Gefeliciteerd met de helft

gr Pap
  6. Elke:
    9 november 2015
    Ha Floortje, ff wat up dates gemist maar ik ga je weer volgen. Londen is iid heel gaaf.
    Veel te zien en super lekker eten met al die food tentjes.....Leuk om dat samen met Jasper te doen........
    Geniet nog van je stage... want dat gaat toch ook wel heel erg snel.... de helft zit er dus al op.
    XX het ga je goed