Newcastle

19 oktober 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

Afgelopen weekend is mama me op komen zoeken in Newcastle! Voor mij was er ook nog veel nieuws te zien, want ik was alleen nog maar in het winkelcentrum geweest (dat we eigenlijk compleet links hebben laten liggen dit weekend). Echt leuk om weer even bij te kletsen (in het Nederlands, ook niet geheel onbelangrijk) en weer een stukje thuis hier te hebben!

We hebben vooral zaterdag veel gezien: Chinatown, de brug, nog een brug, nog een brug, nog een brug, Newcastle Castle, en nog veel meer (zie foto's). Dit alles met de hop-on-hop-off-bus om onze arme voetjes te sparen. Zaterdagavond heb ik de Indiase keuken ontdekt! We hebben heeeel lekker gegeten en het is maar goed dat Newcastle anderhalf uur met de bus is want anders had ik er vanavond weer gezeten (en morgen, en de rest van mijn stage).
Zondag zijn we naar Life Science Centre geweest. We wisten eigenlijk niet precies wat het was, en toen we daar kwamen zagen we dat het eigenlijk vooral op kinderen gericht was. Het was toch heel leuk, maar we hadden het er iets sneller gezien dan verwacht omdat de zandbak op een gegeven moment toch gaat vervelen. We hebben wel een mooie voorstelling in het planetarium meegepikt en een 4D Motion Ride met skeletten en catacomben en water in je gezicht en de hele mikmak.

En toen was het weer terug naar huis met de bus! En in mama's geval met de bus en de boot. Nu ga ik van de Tony Chocolonely en chocoladehazelnoten genieten die voor mij op de Pakjesboot zijn meegekomen :D

1. Patty:
    20 oktober 2015
    Het was echt heel leuk om in het echt te zien waar jij vijf maanden van je leven aan het vullen bent. In de bus naar de boot had ik een beetje de blues maar dat duurde gelukkig niet lang. Ik heb sowieso het vooruitzicht van eind december, dan zie je me binnen komen vliegen en dan blijf ik wat langer plakken!
  2. Ank:
    25 oktober 2015
    Wat leuk, moeder en dochter samen op stap.
    En wat een prachtige foto's!
  3. Karin:
    27 oktober 2015
    Hee Floor, helemaal gemist dat je weer een nieuw stuk had geschreven. Gezellig dat je mama is geweest, en overmorgen zie je Jasper al weer! Hou je nog wel tijd over om te werken tussendoor? Je vermaakt je in ieder geval prima lijkt het, houden zo. Groetjes!!
  4. Opa en Henriëtte:
    3 november 2015
    Sorry, dit verhaal is er tussendoor gefloept. Té snel gelezen toen het binnenkwam en daarna helaas niet meer beantwoord. Volgende keer weer.