Dunstanburgh Castle

20 september 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

Na vandaag kan ik weer een kasteel van mijn lijstje afstrepen (maak je geen zorgen, er zijn er nog meeeeeer dan genoeg in de omgeving). Ik ben naar Craster geweest, een plaatsje aan de kust, vanuit waar je langs de kust naar Dustanburgh Castle kan lopen. Het kasteel is mooi, maar het is vooral bijzonder omdat het vlak naast de zee ligt! Ik had prachtige panoramafoto's kunnen maken als ik niet zo'n el-cheapo camera had ;)

Gisteren was het lekker zonnig en warm hier, dus ben ik weer terug gegaan naar Hulne Park in Alnwick (nu alles nog groen en mooi is). Dit keer heb ik de lange route gelopen van 6,2 mijl. Ik heb heerlijk gelopen, maar ik was wel HEEL moe daarna! Misschien hielp het ook niet mee dat Jess me die ochtend om half 8 uit mijn bed blafte terwijl ik er pas om 1 uur in lag... Vrijdagavond (ja, ik ga gewoon de dagen af in omgekeerde volgorde want dat is logisch) heb ik met twee meiden van hier afgesproken, film gekeken met een wijntje erbij. Was erg gezellig :) Ik vind het echt leuk dat zij me zo in hun groepje opnemen en mij ook betrekken bij de dingen die ze gaan doen. De mensen hier zijn echt heel vriendelijk en sociaal! Mijn collega's ook, al word ik er af en toe wel moe van dat iedereen letterlijk ELKE keer dat je ze ziet (ook al ga je alleen een kop thee halen en heb je elkaar 5 min. eerder nog gesproken) vraagt "you all right?". Ook caissières doen dat, en dan weet ik dus echt niet wat ik moet zeggen, want op mij komt het meer over als een beleefdheidsdingetje dan een letterlijke vraag en dan voel ik me ook zo'n aap als ik zeg "yes, thank you, how about you?". Meestal mompel ik maar wat (ja ja ik word steeds socialer hier, kijk maar uit).

Verder ben ik woensdag voor het eerst naar de film geweest hier! In Alnwick is er een soort mini theater/bioscoop, Alnwick Playhouse. Verwacht niet dat je een doos popcorn en een grote cola kan kopen, want schijnbaar komen de mensen er daadwerkelijk voor de film. Ze hebben er echt 3 dingen ofzo waar je uit kan kiezen, en dan in de kleinst mogelijke verpakkingen (ik had zo'n mini zakje M&M's en een water, woehoe). Maar de film was ontzettend gaaf. Ik ging met 2 andere meiden naar The legend of Barney Thomson, een film over een barbier uit Glasgow die per ongeluk een seriemoordenaar wordt. Goede inburgeringskans dus :) De eerste 5 minuten kon ik er niks van verstaan door het sterke accent, maar op een gegeven moment vergat ik dat ik het niet kon verstaan en kon ik het ineens prima volgen! Als dat nou ook zo zou zijn met het dialect van hier...

Dit wordt een kort weekje op het werk! Vrijdag heb ik vrij omdat Jasper donderdagavond komt, en hij blijft hier tot zondagochtend. Ik kan niet wachten!!! :) :)

1. Patty:
    20 september 2015
    Jaaa, dan is het zover, eindelijk komt Jasper! Ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan doen en wat daarvan in je reisverslag komt te staan ;)
  2. Opa en Henriëtte:
    20 september 2015
    Alweer bedankt voor het gezellige verslag, Floor. Vanaf nu ga je de uren, de minuten aftellen om over een paar dagen Jasper in de armen te sluiten en hem voorlopig niet meer los te laten! Genieten Floor! Genieten Jasper! Die twee dagen zijn héél snel voorbij!!
  3. Karin:
    24 september 2015
    De reacties worden minder zie ik. Trek daaruit niet de conclusie dat we niet meelezen! Ik blijf je met groot plezier volgen !
  4. Ank:
    27 september 2015
    Hey Floor,
    Superleuk om je verhalen te lezen! En nu heerlijk aan het genieten samen met je mannetje....het weekend kan niet meer stuk :)