Weekendje met Jasper!

27 september 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

Ik heb echt een geweldig leuk weekend gehad! Donderdag was mijn laatste werkdag van de week, én de laatste dag dat ik met de Noorse tekst bezig was, én Cake Day/Coffee morning op mijn werk (een landelijk initiatief waarbij mensen zelf taart/koekjes/cake bakken en mee naar het werk nemen, zodat je samen gezellig cake kan eten en allemaal geld doneert voor kankerbestrijding), o ja en de dag dat Jasper hierheen kwam (wel pas om half 11 in de avond, maar goed).

We hebben echt ontzettend veel gedaan vrijdag en zaterdag. Vrijdag zijn we in Alnwick gebleven: we hebben Barter Books bezocht, gewandeld langs de rivier en het kasteel, naar Alnwick Garden geweest, geluncht in het Treehouse restaurant, Alnwick Castle bezocht (waar de Quidditch scenes van Harry Potter zijn opgenmomen), naar Alnwick Playhouse geweest om Absolutely Anything te zien en naar de pub geweest (het klinkt veel voor 1 dag, en het was ook veel, maar we hadden tijd zat want mijn allerliefste vriendje maakte me al om 6 uur 's ochtends wakker terwijl we pas om 1 uur sliepen).

Zaterdag zijn we naar Holy Island geweest. Dat is een eiland in de buurt van Alnwick, waar ik heel graag een keer heen wilde. Op dat eiland staat Lindisfarne Castle (waar een aflevering van Cold Feet is opgenomen!!). Verder is er niet heel veel te doen, behalve natuurlijk van het prachtige uitzicht genieten en langs de kust wandelen. Er zijn wel wat winkeltjes, kroegjes en koffietentjes, maar het kasteel is wel de main attraction op Holy Island. Het probleem is echter... dat je rekening moet houden met de getijden als je naar Holy Island gaat. Zaterdag was het eiland bereikbaar tot 12 uur 's middags, en vanaf 6 uur 's avonds. We zijn dus de hele dag daar geweest (terwijl we het om een uur of 4 eigenlijk wel hadden gezien). Op zich prima als je je erop hebt ingesteld, maar er waren ook mensen die zich hier niet van bewust waren. Dan is het toch wel lullig als je 'vastzit' op een eiland (je kunt het niet echt vastzitten noemen als je weet hoe mooi het daar is, maar goed). Wat wel frappant was, is dat de kroegen en koffietentjes al om 5 uur dicht gingen! Niet heel handig dus. Uiteindelijk hebben we nog een gezellige pub gevonden waar we de tijd weg konden drinken :) Toen we om half 9 's avonds terugkwamen in Alnwick was het een uitdaging om nog ergens een tafeltje te vinden om een hapje te eten, maar uiteindelijk zijn we geslaagd bij de Italiaan (wat echt ontzettend lekker en relatief goedkoop was).

Zondag stond de taxi al om half 10 voor de deur, dus toen was de vakantie voorbij. Mijn Jasperbatterij is weer helemaal opgeladen ;) Ik heb echt een geweldig leuk weekend gehad. En nu begint het aftellen weer opnieuw! Volgende maand wordt ook een avontuur, dan gaan we naar Londen! Yaaaay :D

1. Patty:
    28 september 2015
    Wat je veel kunt doen in een paar dagen tijd!! Leuke foto's, ook op facebook. Ik neem aan dat de Floorbatterij van Jasper ook helemaal is opgeladen?
    Het is echt prachtig daar en wat hebben jullie mazzel gehad met het weer :)
    Lekker nagenieten nu xxx
  2. Karin:
    28 september 2015
    Dat ziet er goed uit! Mooi weer, mooie omgeving, fijn dat jullie genoten hebben!
  3. Pap:
    Hi Meis,

Prachtige foto's hoor. Wat hebben jullie veel gezien! Heb je al een tafel gereserveerd bij the treehouse? tot zo op skype

xxxx
  4. Martin:
    28 september 2015
    Ja ik had niet anders verwacht dat het een geweldig (druk) weekend zou worden. Maar ja times flys when you're having fun. Nu maar goed sparen jullie twee want London ain't cheap, that's for sure
  5. OmaK:
    1 oktober 2015
    Vanmorgen de blog achterstand bijgelezen. Leuke verslagen, ga zo door.