Week 2!

5 september 2015 - Alnwick, Verenigd Koninkrijk

(Kleine update: ik heb besloten om de blog voortaan in het Nederlands te schrijven om de mensen tegemoet te komen die iets minder goed Engels spreken. En stiekem ben ik ook wel even blij als ik niet hoef na te denken bij alles wat ik zeg/typ).

Zo! Week 2 zit er al weer op. Ik ben nu al op 1/10 van mijn stage! Yay!

Mijn werkweek was best kort, aangezien we maandag vrij hadden. Ik heb me toen prima vermaakt op het strand van Alnmouth! En per ongeluk nog een scone gegeten. Vrijdag heb ik maar een halve dag gewerkt, omdat ik naar Newcastle moest om een National Insurance nummer aan te vragen. Ik moest daadwerkelijk een keer vroeg opstaan (half 6) om mijn afspraak van 9:25 te halen. Maar het is allemaal gelukt, waar ik HEEL blij mee ben want ik zag het ergste al gebeuren (dat ik nog een keer onder werktijd naar Newcastle moest! o neeeee!). Verder gaat het nog steeds goed op mijn stage! Ik vind het nog steeds heel leuk werk en ik begin ook wat meer contact te krijgen met mijn collega's. Ik ben de komende weken vooral bezig met het Noorse project, en nu komen er ook steeds minder andere opdrachten tussendoor. Als je 8 uur achter elkaar Noors en Engels aan het vergelijken bent vraag je je soms wel eens af waarom je eigenlijk geen koffie drinkt. Wel is mijn kennis van Noorse plaatsnamen aanzienlijk gegroeid en spreek ik al een paar woordjes Noors! (Op het moment kom ik alleen op de woorden 'in' en 'boot'. Hmm.) Wel denk ik dat ik mijn hele klerenkast moet gaan vervangen door XXXXL kleding, want het is hier blijkbaar normaal dat iedereen van alles bakt en mee naar het werk neemt. Er is letterlijk elke dag versgebakken brood/taart/cake/koekjes/cupcakes/watdanook. Ik ga volgende week chocoladekoeken maken en hopen dat er ook nog een paar overblijven om mee naar het werk te nemen. :)

Vandaag heb ik een hele leuke dag gehad in Berwick (de officiële naam is Berwick-Upon-Tweed, maar Berwick is makkelijker). Ik ben eerst naar het Food & Beer Festival geweest dat daar dit weekend is. Daar stonden allerlei kraampjes met lokale producten, zoals chocola, kaas, bier, worst, groente/fruit, wijn, jam en chutney, kruiden, olie... Ik heb een schattig potje appel-dadel-chilichutney gekocht. En er stonden 3 alpaca's om de een of andere reden. Er was ook live akoestische muziek en ik was helemaal blij toen ik het liedje herkende waar Rose en Jack op dansen in Titanic. :) Het was echt een gezellig marktje. Er stonden ook een aantal food carts met crêpes, pizza, vis, enz. Ik had een broodje angusburger met een of andere lokale oude kaas geproefd, best lekker als je de kaas wegdenkt. Ik had het daar vrij snel gezien, dus toen ben ik de stad verder gaan verkennen. Langs de rivier gewandeld, de bruggen gefotografeerd (zie foto's), winkeltjes bezocht en uiteindelijk nog even naar het strand geweest. Ik moet misschien maar ophouden met op drukbezochte evenementen afkomen, want elke keer eindig ik in mijn eentje op het strand of in het bos.

Groetjes aan iedereen thuis!

1. Patty:
    6 september 2015
    Wat vervelend voor jou zeg, al dat eten dat je telkens moet proeven. Ik heb echt met je te doen...
    Als ik je daar in oktober op enigerlei wijze mee kan helpen, let me know, i'll be there for you!

Verder is dit weer een heel mooi kijkje in jouw stageperiode. Leuk en fijn om het op afstand zo te kunnen volgen :) :) :)
  2. Martin:
    6 september 2015
    Hoi Floor, het gaat goed lees ik. Je draai heb je al gevonden en de aansluiting met de locals begint al te komen. Goed bezig!!!
    Met af en toe een selfie kunnen wij natuurlijk jou gewichts / omvang toename niet goed beoordelen. Laten we afspreken dat je elke eerst dag van de maand met concrete getallen komt. Want ik krijg niet het gevoel dat Engeland gezond voor je is. Maar goed aan de andere kant.
    Beter te dik in de kist dan een hoop gemist
  3. Karin:
    7 september 2015
    Hoi Floor, gezellig om zo met je mee te lezen/leven! Fijn dat je jezelf goed kunt vermaken. Je wandelt wat af zo te zien dus met die xxxxl kleding zal het wel meevallen. Ik kijk al weer uit naar je volgende blog! Groetjes, Karin